Ergonomia dla pracownika

Nazwa ergonomia wywodzi się od dwóch greckich słów: ergon - czyn, praca oraz nomos - zwyczaj, prawo, wiedza. W przekładzie na język polski oznacza wiedzę o pracy. Ergonomia pozwala zachować balans między człowiekiem a i jego otoczeniem, chodzi tu o optymalne dostosowywanie narzędzi pracy, urządzeń, maszyn, czy technologii do potrzeb i wymagań fizjologicznych, psychologicznych i społecznych jednostki.

Praca umysłowa, najczęściej wykonywana w pozycji siedzącej, może stać się bardzo uciążliwa dla organizmu. Jednak zagrożenia dla zdrowia obecne są także w naszym życiu codziennym - wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem, garbienie się, schylanie, brak aktywności fizycznej, zła dieta, alkohol.

Sprawdź czy Twoje stanowisko pracy przy komputerze może być przyczyną powstania zagrożeń dla Twojego zdrowia.

Na poniższej infografice pokazaliśmy jak zmienia się nasze miejsce pracy przy komputerze zarówno w domu jak i w biurze. Kolejne podstrony pokazują jak możesz uniknąć schorzeń dzięki ergonomicznym rozwiązaniom Fellowes i codziennym ćwiczeniom.

Zdrowie

Kliknij część ciała, aby dowiedzieć się więcej o potencjalnych schorzeniach.

Strefy ergonomiczne

Stwórz z nami idealne miejsce pracy!

Zagrożenia wystąpienia chorób

Metoda 4 stref pokazuje jak dostosować środowisko pracy przy komputerze do naszych potrzeb i sposobu pracy pracowników. Rezultatem jest zastosowania jest poprawa zdrowia, komfortu pracy oraz samopoczucia.

Najedź na jeden z 4 specjalnie oznaczonych punktówna fotografii i kliknij aby dowiedzieć się więcej.

Rozwiązania ergonomiczne

Używanie odpowiednich ergonomicznych produktów jest profilaktycznym sposobem na zredukowanie ryzyka wystąpienia bólu i urazów spowodowanych niewłaściwą organizacją miejsca pracy.

Zobacz jak łatwo przygotować ergonomiczne stanowisko pracy dla komputera stacjonarnego, laptopa lub pracy mobilnej

Ćwicz z nami

Ćwiczenia relaksacyjne

Ćwiczenia relaksacyjne (znane także jako mini przerwy, micro przerwy) pomagają zmniejszyć napięcie mięśni wywołane długotrwałą pracą w jednej pozycji przy komputerze. Ćwiczenia relaksacyjne pomagają zmniejszyć dyskomfort, rozluźnić mięśnie poprzez rozciąganie i chwilowe napięcie mięśni.

Poniżej przedstawiamy przykładowe ćwiczenia, z których możesz skorzystać. Jeśli cierpisz już na choroby związane z pracą w biurze takie jak: RSI lub odczuwasz ból podczas wykonywania ćwiczeń skonsultuj się z lekarzem.

Zarejestruj się, aby otrzymywać newsletter: