Jak ograniczyć ból i schorzenia wynikające z długotrwałego siedzenia? Siedzący tryb życia – jak ograniczyć schorzenia i poprawić codzienny komfort?

2018-07-10  |  Mr Ergo

Jak ograniczyć ból i schorzenia wynikające z długotrwałego siedzenia?  Siedzący tryb życia – jak ograniczyć schorzenia i poprawić codzienny komfort?

W popularnym podkaście Food Medic prowadzonym przez lekarkę, pisarkę, autorkę bestsellerów i blogerkę fitness dr Hazel Wallace, poruszono ostatnio zagadnienie długotrwałego siedzenia: co w tym złego, i co możemy zrobić, aby zapobiec ryzyku wystąpienia związanych z nim schorzeń?

W popularnym podkaście Food Medic prowadzonym przez lekarkę, pisarkę, autorkę bestsellerów i blogerkę fitness dr Hazel Wallace, poruszono ostatnio zagadnienie długotrwałego siedzenia: co w tym złego, i co możemy zrobić, aby zapobiec ryzyku wystąpienia związanych z nim schorzeń?

 

W swoim podcaście dr Hazel Wallace wraz z innymi ekspertami: dr Zoe Williamsem i dr Johnem Sykesem rozmawiają na temat "medycyny, stylu życia i służby zdrowia". Podczas 16-minutowej rozmowy podkreślono niepokojące statystyki m.in.

fakt, że przeciętny Brytyjczyk aż 70% swojego czasu w pracy, w drodze do pracy, w domu spędza siedząc. Mniej niż sto lat temu ludzie pokonywali średnio 15 000 kroków dziennie, dziś większość nie jest w stanie osiągnąć poziomu 10 000 kroków.

 

Dr John Sykes stwierdza, że "badania pokazują, że będąc aktywnymi przez część dnia, możemy zrównoważyć ryzyko związane z siedzeniem przez cały dzień, ale nakład sił, który trzeba w to włożyć jest duży. Żeby zbilansować 7-8 godzin, podczas których siedzimy potrzeba dziennie aż 60-75 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności. Dla większości ludzi, przy ich napiętych harmonogramach, ograniczeniach czasowych ale też słabszej motywacji, jest to nierealne do wprowadzenia.

 

"Jeśli bylibyśmy w stanie skrócić czas, kiedy siedzimy, jeśli bylibyśmy w stanie iść na spacer lub wstać o dowolnej porze w ciągu dnia pracy lub po prostu trochę rozprostować nogi, to zrównoważylibyśmy ryzyko schorzeń wynikających z długotrwałego siedzenia. Takie małe zmiany w naszym dniu codziennym są już dużo prostsze do realizacji. Możemy łatwo wprowadzić je czy to poprzez pracę w trybie siedząco-stojącym, czy też ustawienie cogodzinnego alarmu przypominającego o rozprostowania nóg. Bardzo ważne jest, abyśmy nie byli przykuci do krzesła.."

 

Lekarze-specjaliści często podejmują podczas rozmów popularny temat jakim jest wykonanie 10 000 kroków dziennie. Dr Zoe Williams stwierdził: "Myślę, że to wspaniały pomysł, ponieważ zachęca wielu ludzi do ruchu. O dziwo, nie jest oparty na wynikach badań naukowych. Wymyślił go Japończyk, który chciał sprzedawać  krokomierze  -  to świetna sztuczka marketingowa. Dla ludzi, którzy uważają, że 10 000 kroków to zbyt dużo, mam dobrą wiadomość – 10 minut szybkiego chodzenia dziennie wspaniałe może zredukować ryzyko przedwczesnej śmierci o 14% i jest pierwszym krokiem do zalecanych 150 minut codziennej aktywności fizycznej."

 

Dowiedz się więcej jak w łatwy sposób zwiększyć ilość aktywności fizycznej w codziennym dniu.

 

  Blog

Sprawdź, czy Twoje miejsce pracy jest zgodne z prawem
i zapewnia zdrowe, komfortowe warunki

WYPEŁNIJ ANONIMOWĄ ANKIETĘ

przejdź do ankiety

Fellowes Polska S.A.

01-401 Warszawa, ul. Górczewska 69/73

Telefon: +22 205 21 00, e-mail: fellowespolska@fellowes.pl

Polityka prywatności

NEWSLETTER

Zapisz się aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.