Edukacyjna kampania ergonomiczna firmy Fellowes.
Misją firmy Fellowes jest poprawa ergonomii miejsc pracy, której poświęcony został specjalnie opracowany ErgoTest w postaci ankiety internetowej na stronie www.ergotest.pl.
- Badania miały na celu uświadomienie pracodawcom, że szkodliwe warunki pracy nie tylko pogarszają ich wizerunek, ale też narażają ich na koszty zwolnień chorobowych i związaną z tym niższą wydajność pracy.
- Drugim celem Ergotestu było zwrócenie uwagi samych pracowników na problem ergonomii w miejscu pracy i związanymi z jej brakiem problemami zdrowotnymi.
- Poprzez prowadzony Ergotest, badający warunki pracy Polaków, organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy zdrowotne wynikające z pracy w nieodpowiednich warunkach oraz uświadomić jak duże stanowią one zagrożenie.


- Łącznie w badaniu wzięło udział 36 985 osób, które pracują w polskich biurach.
- Partnerem merytorycznym ankiety była grupa Lux Med. Celem projektu było zbadanie warunków pracy Polaków.
- W badaniach uwzględnione zostały m.in.: jakość używanego sprzętu, odczuwane bóle i dolegliwości wynikające z pracy w nieodpowiednich warunkach, a także aspekty z zakresu prawa pracy.
Ergonomiczne stanowiska w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego
- W 2014 roku w ramach kampanii edukacyjnej Ergotest wyposażono w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego 110 stanowisk pracy dla studentów oraz 14 stanowisk dla pracowników BUW.
- W trakcie przygotowań stanowisk pracy wykorzystano produkty Fellowes spersonalizowane dla BUW.
- W ramach tego projektu rozdano studentom Uniwersytetu Warszawskiego i gościom Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego 3000 poradników ergonomicznych Fellowes.
