STREFA 2 Zapobiegaj bólom nadgarstków

Kochamy technologie używamy rożnego rodzaju urządzeń godzinami w pracy, w domu, czy w drodze. Nasze dłonie i nadgarstki pracują nieprzerwanie. Co sprawia że w dzisiejszych czasach potrzbujemy dbac o nie bardziej - zwłaszcza nadgarstki, gdzie skręty, uszczypnięcia i ucisk mogą powodować dyskomfort, a w przyszłości prowadzić do poważnych schorzeń. Oprócz używania zewnętrznej klawiatury do laptopa, stosowanie podkładek przed klawiaturę pozwala unieść nadgarstki zapewniając kąt 0° między dłonią, a przedramieniem i pomaga eliminować bolesne punkty uciskowe, łagodzić ból i dyskomfort oraz zapobiegać potencjalnym urazom.

Proponowane rozwiązania ergonomiczne

Ergonomiczne podkładki pod mysz i przed klawiaturę

  • Podkładki pod nadgarstek doskonale współpracują z myszką i klawiaturą, dzięki czemu łagodzą i wspierają nadgarstki.
  • Zdejmują część napięcia i pomagają zapobiegać odczuwanemu dyskomfortowi i długotrwałym urazom (np. zespół cieśni nadgarstka).

Dobre praktyki

Zmniejszaj ucisk i zapewniaj wsparcie nadgarstkom poprzez trzymanie ich w pozycji idealnej dla Ciebie i Twojego stanowiska pracy. Zapewnij odpowiednie podparcie nadgarstkom:

  •     między klawiaturą a krawędzią stołu powinno być przynajmniej 10 cm wolnego miejsca na swobodne ułożenie dłoni
  •     ręce podczas pisania na klawiaturze powinny być swobodne.
  •     nie opieraj nadgarstków o krawędź biurka
  •     przedramiona należy trzymać możliwie równolegle do podłogi, łokcie pod kątem 90-105°, a dłonie na wysokości lub nieco poniżej poziomu łokci
  •     fotel powinien być wyposażony w podpórki przedramion
  •     z możliwością regulacji zarówno ich wysokości, jak i odległości od siedziska.

4 STREFY ERGONOMICZNE

Strefa 1

Wielogodzinne siedzenie na krześle bez odpowiedniego wsparcia dla nóg i pleców może doprowadzić do osłabienia krążenia, być przyczyną bólu pleców oraz zmęczenia.

Strefa 2

Pisanie na klawiaturze i używanie myszy przez średnio 8 godzin dziennie bez odpowiedniego wsparcia może powodować napięcie nerwu pośrodkowego, co prowadzi do zespołu cieśni nadgarstka.

Strefa 3

Konieczność wychylania się ze stanowiska pracy i przybierania wymuszonych pozycji stanowi duże obciążenie dla układu szkieletowo-mięśniowego.

Strefa 4

Strefa czwarta obejmuje zagadnienia związane z organizacją otoczenia miejsca pracy, aspekty, które wpływają na naszą efektywność, samopoczucie oraz komfort w miejscu pracy.

Sprawdź, czy Twoje miejsce pracy jest zgodne z prawem
i zapewnia zdrowe, komfortowe warunki

WYPEŁNIJ ANONIMOWĄ ANKIETĘ

przejdź do ankiety

Fellowes Polska S.A.

01-401 Warszawa, ul. Górczewska 69/73

Telefon: +22 205 21 00, e-mail: fellowespolska@fellowes.pl

Polityka prywatności

NEWSLETTER

Zapisz się aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.