STREFA 1 Zapobiegaj bólom pleców i nóg

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się ile godzin dziennie siedzisz? Prawdopodobnie jest to 7- 10 godziny ( lub nawet więcej ). Zwłaszcza, gdy jesteś pracownikiem biurkowym.

Dobra postawa jest niezbędna do powstrzymania bólu pleców. Świetnym sposobem na to jest użycie wsparcia dla pleców i stopy podczas siedzenia. Będziesz wtedy w najlepszej pozycji, aby czuć się komfortowo i pracować zdrowy i energiczniej bez odczuwania bólu i napięcia mięśni.

Proponowane rozwiązania ergonomiczne

Podnóżki i podpórki ergonomiczne

  • Zapewniają odpowiednie wsparcie odcinkowi lędźwiowemu.
  • Pomagają w zmniejszeniu aktywności mięśniowej
  • Zapobiegają wystąpieniu napięć mięśniowych i chronią przed bólem pleców
  • Podnóżek unosi stopy i sprawia, iż uda znajdują się w pozycji równoległej do podłogi

Dobre praktyki

  • Unikaj nadwyrężania mięśni pleców i staraj się zawsze siedzieć w neutralnej pozycji.
  • Siedź głęboko w fotelu z udami ustawionymi równolegle do podłogi , stopy powinny być płasko położone na podłodze, przedramiona wsparte na podłokietnikach, głowa trzymana prosto.
  • Dla utrzymania takiej postawy kluczowe jest odpowiednie dopasowanie mebli.
  • W ergonomii istnieją specjalne normy określające właściwe, bezpieczne wymiary mebli biurowych:
    • blat pod klawiaturą powinien znajdować się na wysokości ok. 60 - 75 cm,
    • blat pod monitor powinien być umieszczony na wysokości 70 - 90 cm, przy czym różnica między blatem klawiatury i monitora nie powinna być mniejsza niż 10 cm,
    • siedzisko krzesła powinno znajdować się na wysokości ok. 45 cm (+/- 5 cm),
    • stały kąt oparcia krzesła powinien wynosić ok. 10 stopni odchylenia w tył od pionu, a jego zakres regulacji: 5 stopni do przodu i 30 do tyłu.
  • Jeśli meble, z których korzystasz, nie spełniają norm ergonomicznych i nie pozwalają na przyjęcie bezpiecznej pozycji pomocne okażą się akcesoria ergonomiczne, pozwalające modyfikować wysokość poszczególnych elementów stanowiska.

4 STREFY ERGONOMICZNE

Strefa 1

Wielogodzinne siedzenie na krześle bez odpowiedniego wsparcia dla nóg i pleców może doprowadzić do osłabienia krążenia, być przyczyną bólu pleców oraz zmęczenia.

Strefa 2

Pisanie na klawiaturze i używanie myszy przez średnio 8 godzin dziennie bez odpowiedniego wsparcia może powodować napięcie nerwu pośrodkowego, co prowadzi do zespołu cieśni nadgarstka.

Strefa 3

Konieczność wychylania się ze stanowiska pracy i przybierania wymuszonych pozycji stanowi duże obciążenie dla układu szkieletowo-mięśniowego.

Strefa 4

Strefa czwarta obejmuje zagadnienia związane z organizacją otoczenia miejsca pracy, aspekty, które wpływają na naszą efektywność, samopoczucie oraz komfort w miejscu pracy.

Sprawdź, czy Twoje miejsce pracy jest zgodne z prawem
i zapewnia zdrowe, komfortowe warunki

WYPEŁNIJ ANONIMOWĄ ANKIETĘ

przejdź do ankiety

Fellowes Polska S.A.

01-401 Warszawa, ul. Górczewska 69/73

Telefon: +22 205 21 00, e-mail: fellowespolska@fellowes.pl

Polityka prywatności

NEWSLETTER

Zapisz się aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.